Kenneth Lonergan

Das ist unsere Jugend
(This is Our Youth)
Deutsch von Hansjörg Schertenleib
1 D, 2 H, 1 Dek
UA: Oktober 1996 · INTAR Theatre, New York
DSE: 24.04.2003 · Vaganten Bühne, Berlin · Regie: Andreas Schmidt
Es ist 1982 in New York, der Beginn der Reagan-Ära. Drei kiffende Teenager aus "gutem Hause" an der Schwelle zum Erwachsensein in einer Zeit, in der alles in Frage gestellt wird, was man ihnen in ihrer Kindheit beigebracht hat: Warren, der seinem Vater fünfzehntausend Dollar gestohlen hat, Dennis, sein dominanter Freund und Drogendealer, der ihm hilft, das Geld der "richtigen" Verwendung zuzuführen, und Jessica, die unsichere, aber aufmerksame junge Frau, zu der sich Warren heftig hingezogen fühlt.

"... a witty play about wayward teenagers and post-adolescents that doesn´t turn youthful travails into plastic rap ... This Is Our Youth - by turn caustic, cruel and compassionate - is the real real world." (The New York Times)

JT

Journal

Kenneth Lonergan

"The Great Work Continues" - Laut The New York Times ist DAS IST UNSERE JUGEND von Kenneth Lonergan eines der wichtigsten Theaterstücke der letzten 25 Jahre

05.06.2018
Dem New York Times-Artikel "The Great Work Continues: The 25 Best American Plays Since ‘Angels in America’" zufolge ist Kenneth Lonergans DAS IST UNSERE JUGEND eines der besten Theatertexte der letzten 25 Jahre. Den vollständigen Artikel, unter dem sich außerdem die von uns vertretenen Titel THE ... mehr

Kritiken

Das ist unsere Jugend

The New York Times

his Is Our Youth” finds eloquence in the verbal fumbling and listless non sequiturs of ambition-free, overgrown stoners. But Kenneth Lonergan is no mere tape recorder. Like the best “vernacular” playwrights (including David Mamet, August Wilson and, more recently, Clare Barron), he translates what he hears into a heightened form of speech. His dialogue sounds truer to life than life itself, in capturing both the moral evasions and unintended revelations that emerge every time people open their mouths.

The Guardian

As a portrait of a generation of instinctive drifters, Lonergan's play is often very funny. [...] In purely behavioural terms, the play is dead accurate, and Lonergan is not slow to point out that these are all the kids of rich parents who themselves lead pretty messed-up lives.